top page

با جاذبه های گردشگری و دیدنی آبادان آشنا شوید

با دیدن مطالب ما قبل از شروع سفر، سفری راحت تر و با برنامه ریزی دقیق تری را تجربه کنید.

با جاذبه های گردشگری و دیدنی آبادان آشنا شوید

وقتی که نام آبادان را می‌شنویم معمولاً چند تصویر در ذهنمان تداعی می‌شود، تصاویری مانند عینک ریبن، لهجه‌های جنوبی، تیم صنعت نفت، هوای شرجی و گرم، رودخانه و شط با مردمانی خون گرم. شهری که اقوام مختلفی مانند اعراب، کولی‌ها، بختیاری‌ها و عمله‌ها در کنار یکدیگر عاشقانه زندگی می‌کنند و به تفاوت‌های هم احترام می‌گذارند.

آبادان دارای منابع طبیعی و گردشگری فراوانی است و بدلیل محرک‌های بزرگی مانند بازارهای شلوغ و پر رفت آمد آن مورد توجه دیدارگران قرار گرفته است.همچنین وجود نخل هابی بلند،هوای گرم و آسمان صاف آن در فصل پاییز و زمستان،مقصد سفر زمستانی بسیاری از گردشگران می‌باشد.

تیم مسافرتی دیدارگر که در شهر آبادان به صورت حرفه‌ای، در زمینه اجاره ویلا در آبادان در حال فعالیت می‌باشد، بر آن است تا جاذبه‌های گردشگری آبادان را به معرف حضور شما عزیزان برساند. با ما همراه باشید تا به معرفی مهمترین جا‌های دیدنی آبادان بپردازیم.

آبادان- اروند رود

اروند رود

 

اروند رود رودخانه پهناوری در جنوب غربی ایران و در مرز ایران و عراق است. این رودخانه از بلندی‌های سرزمینی قفقاز (ارمنستان) سرچشمه می‌گیرد و از ریزش رودخانه‌های دجله، فرات و سپس کارون تشکیل شده است.

هم اکنون یکی از اصلی‌ترین مقاصد گردشگران دیدن اروند رود، این رودخانه توام با عشق و فداکاری در دوران دفاع هشت ساله است.

آبادان- اروند رود

سینما شیرین آبادان

 

یکی از قدیمی‌ترین سینما‌های ایران قبل از انقلاب که در سال ۱۳۱۰ هجری شمسی در دوره پهلوی اول با ظرفیت بیش از هفتصد نفر توسط بخش خصوصی و یکی از تاجرین کشور هندوستان بنا شد.

این سینما بعد از اینکه دو طبقه دیگر بعد از جنگ جانی دوم به آن افزوده شد، لقب بزرگترین سینما ایران را به خود گرفت و در فهرست ملی ایران به ثبت رسید.

آبادان- مسجد رنگونی ها

مسجد رنگونی ها آبادان

 

از دیگر جاذبه‌های گردشگری آبادان مسجد رنگونی‌ها است که از نظر معماری بسیار منحصر به فرد استاین بنا در سال ۱۳۰۰ هجری شمسی در نقطه صفرمرزی ساخته شده است.

مهمترین تفاوت این بنا در این است که از هیچ نوع معماری ایرانی در آن استفاده نشده است. معماری به کار رفته در مسجد رنگونی‌های آبادن معماری هندی است.

دلیل ساخت این مسجد بنا به درخواست مسلمانان ساکن در شبه قاره هند انجام شده است. علت نامگذاری آن هم به دلیل ساخت شدن به دست اهالی منطقه‌ای به نام رانگون می‌باشد. البته کارگران پاکستانی سازنده اصلی این بنا هستند.

آبادان- مسجد رنگونی ها

کلیسای ارامنه آبادان

 

از جمله مکان های دیدنی که حتما باید ازآن دیدن کنید کلیسه ارامنه آبادان است.کلیسای گاراپت که به سورپ گاراپت نبز شناخته می شود.

این بنا متعلق به دوره پهلوی است و در سال 1958 میلادی ساخته شده است.کلیسای ارامنه جنب مسجد بهبهانی ها واقع شده است.این کلیسا بزرگترین تالار اجتماعات ارامنه مقیم آبادان محسوب می شود.

آبادان- موزه آبادان

موزه آبادان

 

موزه آبادان با معماری شبیه به گنبد دانیال نبی در شهر شوش در سال 1328 ساخته شده است. این موزه دارای مجموعه‌ای از آثار ما قبل تاریخ و آثاری از دوره‌های متاخر تا دوره قاجاریه است و نیز آثاری از هنرمندان کارگاه‌های هنری سنتی گوشه‌هایی از تاریخ آبادان را در معرض عموم به نمایش گذاشته است.

این موزه دارای یک تالار اصلی و دو تالار جنبی است. تالار اصلی، محل نمایش آثار دائمی موزه از جمله آثار به دست آمده از شوش و آثار دوره صفوی و قاجاری است.

آبادان- موزه آبادان

روستای شلحه امام حسن عسگری

 

در پنج کیلومتری آبادان در جاده خسروآباد روستایی با درختان نخل سر به فلک کشیده‌ای قرار دارد که دیدن آن جاده زیبا خالی از لطف نیست. جاده‌ای پر پیچ و خم با چشم‌اندازی از خانه‌های قدیمی و درختان نخل زیبا.

مردان این روستا دشداشه می‌پوشند که لباسی یکسره و بلند تا مچ پا (بدون شلوار) و معمولاً سفید رنگ و در تابستان نیز خنک است

در این روستا که از مهمترین جاذبه های آن نیز محسوب می شود می توانید تازه ترین خرما و رطب های این منطقه را به عنوان خوراک یا سوغاتی داشته باشید.

  • ۱۴۰۱/۱۱/۱۴

آخرین مقالات

با زیباترین باغ های دیدنی موجود در ایران آشنا شوید

۱۴۰۳/۰۶/۰۵

معرفی برخی از کوه‌های زیبای ایران

۱۴۰۳/۰۳/۰۲

چهارمقصد رویایی جهت گذراندن تعطیلات زمستانی

۱۴۰۳/۰۲/۱۱

11 اصطلاح تخصصی هتل ها که باید بدانید

۱۴۰۳/۰۲/۰۱

مهمترین جاهای دیدنی لرستان کدامند؟ لرستان | سرزمین آبشارهای خروشان

۱۴۰۲/۰۹/۱۲